Hundar

Jag är uppväxt med hundar, i stort sett hela mitt liv, har mamma o pappa haft hund.
Det skulle visa sig o ändras, när mamma fick en son, och han va allergisk mot allt.

Då kunde ja ej ha ngn hund mer, inte hemma hos henne iaf,..


Och 2009 träffade ja världens underbaraste.
I juni samma år, flyttade vi in till stan, vi flyttade ihop. Och vi båda flyttade hemifrån.
Sen en dag satt ja o titta på blocket på hundar, ja ville ha en rottweiler.
Inte att ja skulle skaffa ngn, utan ja bara VILLE ha en, så satt o titta mest för nöjets skull.
Då såg ja en bild, på en skrynklig liten sak, och en "rottis" bredvid.
Den 16 juni, åkte vi till kolmården för o kolla på dessa underbara små varelser.

(Och då hade min pojkvän sagt att han aldrig skulle ha hund, när han såg denna bilden på blocket, föll han pladask)



De va 2 stycken kvar utav dom, och jag skulle ha en hane. Och den skrynkliga ville ja ej ha.
Den som mest såg ut som rottis kom direkt o la sig emellan mina fötter o somna, DE va då ja sa, att den ska ja ha..! utan o veta va de va för kön.


OCH de visade sig, att de va en hane, som hade valt mig =) 3 dagar senare så flyttade han hem till oss.

Hans namn är Bergsmolosserscooper.
Men lyssnar till namnet Cooper. =)



















Det ska egentligen skulle komma till att ja mötte en som hade en tik, och skaffade sig en hane,
även min ena syster, hade en tik, o skaffade sig en hane.

Som jag nu, jag har en hane, Och de skulle ALDRIG falla mig in, o skaffa en tik. ALDRIG.
Då min hane inte e kastrerad, så skulle de omöjligt gå, och ja vill inte behöva skaffa hundvakt, bara för att den ena ska löpa...!



Så känner jag iaf, ni andra får ju självklart göra som ni vill. =)






Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Måste väl finnas recept på allt om man söker på google:) hehe

2011-11-12 @ 08:15:06
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: IDA

Ja det har jag! :)

2012-03-06 @ 08:20:54
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Niklas C

Hej...



Nu börjar jag med Veckans Blogg igen och eftersom du anmälde dig till förra omgången (läääänge sen) som aldrig blev av så tänkte jag bara tipsa dig om att jag kör igång med tävlingen igen =)



http://www.toffelin.com/2012/06/veckans-blogg.html



Ha det bäst!



Kram

2012-06-10 @ 00:09:56
URL: http://toffelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0